A katalógusban képekkel illusztrált részletes információt talál különböző alkatrészeinkről.

A katalógus megnyitásához kattintson a Bővebben gombra...
Részletes kapcsolatinformáció megjelenítéséhez kattintson a Bővebben gombra...

Hétfő: 8:00-16:00 Péntek: 8:00-14:00
Kedd: 8:00-16:00 Szombat: -
Szerda: 8:00-16:00 Vasárnap: -
Csütörtök: 8:00-16:00    
Kedves vásárlók!
Webáruházunk nyitva van! Amennyiben nem találta meg a keresett terméket, kérjük lépjen kapcsolatba velünk! Webáruházunk nem tartalmaz minden alkatrészt.
Ez az oldal az Önök segítségére lett létrehozva !

Az újabb Multicarok beazonosításhoz a nyitófüleken található alvázszámok első pár karaktere segít Önöknek !
Lejjebb gördítve, megtalálhatja a következő típúsokat : Multicar M22, M25 továbbá
M26.0-M26.1-M26.2-M26.4-M26.5-M26.7- M27-M30 -as járművekhez tartozó segítségünket.
Reméljük segítségére lehettünk.


Multicar M22

80-as motor jelölése : VD 8/8-2SV2


Motor:

Típus: 2 KVD 8 SVL

Működési mód: négyütemű Diesel

Hengerek száma és elrendezése : 2. V-elrendezés

Hengerfurat : 80,00 mm

Túlméretek : 80,50 / 81,00 / 81,50 / 82,00

Dugattyúlöket : 80 mm

Lökettérfogat : 0,81 L

Hajtókar csapágy méretek:

O. 55,00 mm (54,905-54,924)

1. : 54,75 mm (54,655-54,674)

II : 54,50 mm (54,405-54,424)

III. : 54,25 mm (54,155-54,174)

IV. : 54,00 mm (53,905-53,924)

Főtengely csapágy : 52mm (nyers)

Fordulatszám : 3000 percenként/fordulat

Tartós teljesítmény TGL 8346 szerint : 13 LE 3000 fordulatnál

Legnagyobb forgatónyomaték : 3,2 kpm 2300 percenkénti fordulatnál

Hűtés : Léghűtés, axiális légfúvóval

Befecskendező szivattyú tip. : DFPS 2 Ks 2

Fúvokatartó : KS 17/42

Befecskendező fuvóka : SD 1 ZD 12

 

Beállítási adatok:

Hengerfejcsavarok lehúzó nyomatéka : 3,5 Kpm

Szelephézag hideg motornál : 0,15 mm a szívó és kipufogó szelepnél

Befecskendezési nyomás : 120 kp/cm2

Szállításkezdet : 24° a felső holtpont elött,

n 1500-2400 percenkénti fordulatnál,

2400-3000 percenkénti fordulatnál,

30° a felső holtpont elött

Fuvóka nyitási nyomás: 120 kp/cm2

Résméret : (dugattyútávolság a hengerfejtől) : 0,8-1 mm

Olajnyomás meleg motornál : kb 2,5 kp/cm2

Kenőolaj fogyasztás 50 kp/ó

Tüzelőanyag fogyasztás : 11 L/100 Km

Feltöltési mennyiség :

Üzemanyag : 24 L

Motorolaj : 3,5 L (Olajcsere : 80 üzemóránként)

Sebességváltó : 1,1 L

Hátsó híd : 1,8 L

Gumiabroncs : 23x5

Guminyomás elöl : 4,0 Bar

Guminyomás hátul : 5,5 Bar

Villamoság :

Indítómotor : 12V 1,8 Le 1,3 KW

Töltődinamó : 12V 150W

Akkumlátor : 12V 105 Aó

Izzitógyertya : CIKAN 462



 Multicar M25

(Az adatok az IFA mobile-DDR hivatalos javítási kézikönyvéből származnak)

 

 Súly és méret adatok

(három oldalra billentő változat)
M25.10

Menetkész saját tömeg .........: 1 635 Kg

Hasznos teher .......................: 2 120 Kg

Megengedett együttes tömeg : 3 755 Kg

Teljes hossz ..........................: 3 955 mm

Teljes szélesség……….…….: 1 898 mm

Magasság………………..…...: 2 230 mm

AlvázszámA jobb oldali alváz gerendán a fülke billentő rugó mellett 

90-es motor jelölése : 4VD 8,8/9-1 SRF

85-ös motor jelölése : 4VD 8,8/85-3 SRF

Adatok a 85-ös motorról: 

Motor súlya : 228 kg.

Kivitel : soros 4 hengeres

Dugattyúlöket : 88 mm

Hengerfurat : 85 mm

Összlökettérfogat 1997 cm3

Süritési viszony : 20 : 1

Olajmennyiség :

Első feltöltés : 6 L

Min-Max : 4L-5,5 L

Olajnyomás : 0,3....0,6 MPa

Teljesítmény : 1500-3000 ford/perc 14,7 - 29,4 kw / 20-40 le.

Max. teljesítmény : 2800 ford/perc 33,1 kw 45 le.

Max. nyomaték : 125 Nm / 17,2 kpm.

Üzemi fordulatszám : 1550 - 3600 ford. / perc

Üresjárati fordulatszám : 750 - 800 ford / perc

Sűrítőnyomás (kompresszió) : 3,5 MPa

Előtöltés : 3000 ford / perc 16 fok + - 1 fok

Gyújtási sorrend : 1-3-4-2 ( Lendkeréktől számolva )

Fajlagos tüzelőanyag fogyasztás : 12,5 Liter

https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99200060.KOR

n= 2800 f/p és P H Legnagyobb teljesítmény mellett : 280g/kWó

Üzemi hőmérséklet : 85-95 C°

Szívó szelep mérete : 138 x 41 x 8

Kipufogó szelep mérete : 138 x 32 x 7,9

Szívó szelep hézag : 0,2 mm

Kipufogó szelep hézag : 0,4 mm

Szelepvezérlés : Szívó nyit 24,5 fok felső holtpont előtt

Szívó zár 50,5 fok alsó holtpont után

Kipufogó nyit 50,5 fok alsó holtpont után

Kipufogó zár 24,5 fok alsó holtpont előtt

Porlasztó nyitása : 15 Mpa / 150 kp/cm2

Porlasztó csúcs jelölés : SD 1 Z 4-1

Fúvókatartó jelölés : SBL 57/77w-001

Tápszivattyú jelölés : ASV

Generátor : 14 V 42 Ah / 8042,421/1-E/

Akumlátor : 12V 105 Ah

Dugattyú távolsága a hengerfejtől a felső holtponton 0,95 - 1,15 mm

Hengerpersely kiálló mérete : 0,06….0,14 mm

      Meghúzó nyomatékok

Hengerfej tőcsavarok : 

  1,    50 + 10 Nm

  2, 100 + 10 Nm

  3, 150 + 10 Nm


Hajtórúdcsavar : 80 Nm / 8 Kpm

Főtengelycsapágy : 80 Nm / 8 Kpm

Ékszíjtárcsa M 10 : 40 Nm / 4 Kpm

Ékszíjtárcsa M 12 : 80 Nm / 8 Kpm

Porlasztó záróanya : 80 Nm / 8 Kpm

Lendkerékcsavar : 100-105 Nm / 10-10,5 Kpm

Himbabak : 40 Nm / 4 Kpm

Bütyköstengely kerék : 40 Nm / 4 Kpm

Előtöltés állítás rögzítő csavarok: 50-60 Nm / 5-6 Kpm

Magasnyomású csövek : 60-70 Nm / 6-7 Kpm

Főtengely csapágy méretei.              Csapágy anyag vastagsága

Hajtókar csapágy :

O, 55,00 = 54,905 - 54,924……………….2,52

I , 54,75 = 54,655 - 54,674……………….2,66

II, 54,50 = 54,405 - 54,424……………….2,78

III, 54,25 = 54,155  -54,174……………….2,90

IV, 54,00 = 53,905 - 53,924……………….3,30

Főtengely (nyugvó) csapágy:

O, 65,00 = 64,937 - 64,950………………2,52

I , 64,75 = 64,687 - 64,700………….……2,67

II, 64,50 = 64,437 - 64,450………….……2,77

III, 64,25 = 64,187 - 64,200………………2,91

IV, 63,00 = 63,937 - 63,950………...……3,20

       Tengely irányú játék : 0,312-0,050

         Adagoló :

1000 ford. 500 löket : 15,6-16,2 cm3

  375 ford. 500 löket : 4-6 cm3

  200 ford. 500 löket : 31,5+-2,5cm3

 

      Feltöltési adatok

Üzemanyag tartály …….....…….. : 42 L

Vízhűtő (fagyálló)…………......… : 11 L

Motorolaj……………………........ : Első feltöltés 6 L / Normál :4-5,5 L

Sebességváltó………………....... : 1,4 L

Sebességváltó mellékmeghajtó . : 0,2 L

Légszűrő……………………......... : 0,5 L

Fékolajtartály………………......… : 1,0 L

Hátsó híd……………………........ : 3,5 L

Kormánymű…………………........ : 0,6 L

Futómű

Gumiabroncs............................... : 6.70 - 13 C 6 PR 

Gumiabroncs nyomás................. : 325 kPa

Kerékösszetartás........................ : 3-5 mm

Kerékdőlés.................................. : 1°

       Plató

Billentési szög oldalra 55°

Hátra 48°

Hossza…… ….. : 2 050 mm

Szélessége…… : 1 495 mm

Raktérfogat …... : 1,1 m3


        Plató emelő munkahenger adatai :

Összetolt állapotban : 310 mm

Három "belső" tagos. A három tag hossza (kitolva) a mukahenger tetelyétől mérve : 550 mm



Gyártása : 1994
M26.0 Motor : 1.9 VW 40Kw 54Ps 4 sebességes váltó
M26.1 Motor : 1.9 VW 40Kw 54Ps 5 sebességes váltó
Eur I.

Motorolaj : API-CD SAE-10W : 4,5 Liter
Vízhűtő : 7,5 Liter
Sebességváltó : API GL-4 MIL L-2105   SAE-80 W
Differenciálmű : API GL-5 MIL L2105-D  SAE-85 W90 : 2,25 Liter
Hidraulika olaj : HLP 46,  DIN 51524


Gyártás 1994-1996
Motor : Iveco Eur I. 2.500 cm3 62Kw 84Ps 
Motorolaj : 5,8 L + Szűrő 1,2 L ( 5W-40 )
Differenciálmű : 2,85 L
Kormánymű : 2,5 L ( ATF )
Fékolaj : 0,7 L (SAE J 1703 DOT 4)
Hűtőfolyadék : 13 L
Hidraulika olaj : HLP 46
Sebességváltó olaj : API GL-5, SAE85W-90



Gyártása : 1996-2001

Multicar M26.4 ( Eur II. )

Motor : Iveco Eur II. 2.800 cm3 105 Ps

Adat tábla : fülke menetirány szerinti jobb hátulsó külső részén található

Alvázszám : Az alváz jobb oldali  első szakaszán, az első tengelytest mögötti részen, felül.

Motorszám : a motor elején, a turbófeltöltő mellett.

multicar

Szerviz táblázat

1-2 ( gázpedál gömbfejek zsírzása): 5 000 Km vagy 150 üzemóra

3 ( fékpedál gömbfej zsírzása 2 ponton ) :  5 000 Km  vagy 150 üzemóra

4 ( Fékolaj olajcsere ) : Dot-4   50 000 Km vagy 1 500 üzemóra 0,7 L + 1,5 L, a fékcsövek

5 ( Tengelycsonk zsírzása 4 ponton ) : 5 000 Km-enként vagy 150 üzemóra

6-7 ( Első kerékagy + függőcsapszeg csapágyak zsírzása ) : kötelező szervizek esetén

10 ( kormánymű olajcsere ) : ATF  Kötelező szervizek esetén de minimum 2 évente 2,5 L

11 ( sebességváltó olajcsere 3 ponton ) : GL-4, SAE 80W 1 500 Km vagy 50 üzemóra

12 ( kézifék kiegyenlítőmű 6 ponton zsírzás ) : 5 000 Km vagy 150 üzemóra

13 ( fékerőszabályzónál zsírzás ) : 5 000 Km vagy 150 üzemóra

14 ( kuplungkiemelőkar stabilizátor és csúszka zsírzás ) : 5 000 Km vagy 150 üzemóra

16 ( motorolaj csere ) : 10W-40  CD-CCMC PD2 12 000 Km vagy 350 üzemóra de minimum                                       évente 5,8 L + olajszűrő 1,2 L

17 ( rugócsapszeg és csúszka rész zsírzás ) : 5 000 Km vagy 150 üzemóra

18 ( kardánkereszt zsírzás ) : 5 000 Km vagy 15 üzemóra

19 ( hidraulika olaj csere ) : HLP 46 DIN 51524/2  12 000 Km vagy 350 üzemóra

      01 és 02-es hydr.=25L  07-es hydr.=65 L

20 ( első-hátsó hídtest olajcsere ) : GL-5  SAE 85W90  50 000 Km vagy 1 500 üzemóra 2,85 L

Gumiabroncs : 196 R14 C 8PR (4,5 Bar)

Üzemanyag tartály : 70 L

Vízhűtő : 13,0 L



Gyártás : 2002-

Motor : Iveco Turbo Diesel Eur III. 105 Ps 

Motorolaj : 10W 50/10W 60 : 7 Liter+1,2 a szűrő
Vízhűtő : 12 Liter
Differenciálmű első-hátsó : SAE 85W 90, API GL-5, MIL-L-2105 : 2,85 Liter
Sebességváltó : Shell SPIRAX GX 80W  API GL-4

Villogó kódok

Kód……Visszajelző………………..........…….Hiba……..…............……..Hatás

1.1--------világít----------------------------------Menetsebesség

1.3------nem világít-----------------------Tempomat /TLT kapcsoló

1.4---------villog-------------------------------------Gázpedál

1.3-----nem világít----------------------Tengelykapcsoló jeladó hiba

1.6--------világít-------------------------------Fékpedál jeladó hiba

1.7------nem világít--------------------------Fék/Gázpedál jelhiba---------------alapjárat

1.8------nem világít--------------------Diagnosztikai visszajelző lámpa

1.9------nem világít----------------------------Klímaberendezés

2.1---------villog----------------------------------Vízhőfok jeladó

2.2------nem világít-----------------------Levegő hőmérséklet jeladó

2.3--------világít-------------------------Üzemanyag hőmérséklet jeladó

2.4---------villog-------------------------------Turbónyomás jeladó

2.5------nem világít------------------------Abszolút nyomásérzékelő

2.7--------világít------------------------------Elektromos tápszivattyú

2.8------nem világít-----------------------------Üzemanyag fűtés

2.9--------világít--------------------------------------Ventilátor

3.1------nem világít-------------------------1. henger kiegyenlítés

3.2------nem világít-------------------------2. henger kiegyenlítés

3.3------ nem világít------------------------3. henger kiegyenlítés

3.4------ nem világít------------------------4. henger kiegyenlítés

3.5------nem világít-------------------------Akkumlátor feszültség

3.6------nem világít-----------------------Hidegindító izzító gyertya

3.7------nem világít------------------------Hidegindító gyertya relé

3.9------nem világít-------------------------Izzitó gyertya vezérlés

5.1--------villog-----------------------------1. henger befecskendező

5.2--------villog-----------------------------2. henger befecskendező

5.3--------villog-----------------------------3. henger befecskendező

5.4--------villog-----------------------------4. henger befecskendező

5.7-------villog------------------------------Vezérlés 1 (1-4 hengerek)

5.8-------villog------------------------------Vezérlés 2 (2-3 hengerek)

6.1-------villog-----------------------------------Főtengely jeladó

6.2-------villog-------------------------------Vezérműtengely jeladó

6.4-----nem villog----------------------------------Túlpörgés

8.1-------villog--------------------------Üzemanyag nyomásszabályozás-----A motor leáll

8.2-------villog----------------------------Üzemanyag nyomás jeladó-----------A motor leáll

8.3------villog-----------------------------------Nyomás szabályozó

8.5------vilagít-------------------------------------EGR vezérlés

8.6------világít---------------------------------EGR mágnes szelep

8.7------világít--------------------------------Légmennyiség mérő

8.8----nem világít----------------------Levegő hőmérséklet érzékelő

9.1------villog-------------------------Vezérlőegység hiba (Gate array)---A motor leáll

9.2------világít-----------------------------Vezérlőegység hiba (EEPROM)

9.3------villog-----------------------------Indításgátló adatkapcsolat – EDC

9.4-----világít-------------------------------------Fő áramköri relé



Gyártása : 2006

Motor : VM Turdo Diesel Eur IV. 100Ps

Motorolaj : 10W-40 ACEA A3, B3, API SL, CF  : 7,8 Liter+szűrő 0,4L
Vízhűtő : 12 Liter
Differenciálmű első : SAE 85W-90 API GL-5, MIL-L-2105 : 2,85 Liter
Differenciálmű hátsóSAE 85W-90 API GL-5, MIL-L-2105  : 4,5 Liter
Sebességváltó : Shell SPIRAX GX 80W  API GL-4, MIL-L-2105 : ca : 3,0 Liter
 




Gyártása : 2011

Motor : VW Turbo Diesel 2.000cm3  Eur V.  75Kw 102Ps

Motorolaj : SAE 5W-30 : 4,3 Liter+szűrő: 0,3 Liter
Vízhűtő : 12 Liter
Hidraulika : Télen : VG 32 Nyáron : VG 46 / HVLP / DIN 51524
Sebességváltó : SPIRAX S3 G 80W
Kupplung - Fék : DOT 5.1 FMVSS 116
Klímarendszer : R 134s ( 1000 G )
Klíma kompresszor kenőolaj : PAG 42 TL / VW 52154 ( 0,12 L )


Gyártása : 2001-től 2003-ig

Motor : Iveco Turbo diesel Eur III. 105 Ps

Motorolaj : SAE 10W-30 / 10W-40 : 7 Liter+1,2 a szűrő
Vízhűtő : 15 liter
Hidraulika : HLP 46 ( Télen VG 32 Nyáron : VG 46 )
Kormánymű : ATF / 3,0 L
Differenciálmű : SAE 85W-90 ( első híd : 2,5 L Hátsó híd : 4,5 L )
Sebességváltó : SPIRAX GX 80W
Kupplung - Fék : DOT 5.1 - FMVSS 116 ( Fék : 1,0 L Kupplung : 0,5 L )




Motor : Iveco turbó diesel 2.8 cm3 Euro 4 145 Le
Motorolaj : SAE 5W-30 / 4,2 L min. 6,6 L max.
Vízhűtő : 15 L
Hidraulika olaj : HLP 46 / DIN 51524
Differenciálmű olaj : API-GL5, MIL-L-2105
Első differenciálmű : 2,5 L 
Hátsó differenciálmű : 4,5 L
Kormánymű : ATF 220 : 3,0 L
Kuplung-fék olaj : DOT 5.1 - FMVSS 116
Klímarendszer : R 134a : 1000g
Klíma kompresszor : L-BAR 134 : 0,5 L



Motor : Iveco turbó diesel 2,9 cm3 Euro 5 145 Le
Motorolaj : SAE 15W-40
Vízhűtő : 15 L
Hidraulika olaj : VG 22 ( 02-es hidraulika 25 L / 07-es hidraulika : 55 L )
Első híd : API-GL5 / Mobilude HD-A 85W-90 : 2,5 L
Hátsó híd : API-GL5 / Mobilude HD-A 85W-90 : 4,5 L
Fékolaj : DOT 5.1
Klíma : R 134a / 1000g


Motor : Iveco turdó diesel 2,9 cm3 Euro 5 145 Le

Motorolaj : SAE15W-40 min. : 3,5 L max : 5,5 L

Vízhűtő : 15 L

Sebességváltó olaj : Shell SPIRAX S3 G80W

Első híd : API-GL5  Mobilude HD-A 85W-90 / 2,5 Liter

Hátsó híd : API-GL5  Mobilude HD-A 85W-90 / 4,5 Liter

Hidraulika olaj : VG 22 ( DIN 51524 ) ( 02-es hidraulika : 25 L / 07 hidraulika : 65 L

Fékolaj : DOT 5.1 

Klíma : R 134a / 1000g